Tuesday, February 27, 2007

Bloedige rellen te Leuven

Van onze correspondent ter plaatse

Een fel dispuut over een te lang aanslepend vruchtgebruik van een pand eigendom van Saartje V. ontaardde gisteren in een bloedbad. Ondanks een aflopende overeenkomst en eerdere aanmaningen weigerde de jongeman Warre M. het pand te verlaten. In zijn hoedanigheid van arts in casu supervisor van bovenvermelde overeenkomst besloot de Heer Konninckx de procedure tot uitzetting in gang te zetten. Het werd een uitputtingsslag. Het cordon Sanitair, in de volksmond het vlies genaamd, werd doorbroken. Meteen kwam de hele inboedel van Warre op straat te staan. Deze ging over tot fel fysiek verzet dat enkel het hoofd kon worden geboden door noodgedwongen toevlucht te nemen tot chemische wapens. Dit epiduraal verdovingsmiddel bleek echter niet zo efficient als beloofd door de fabrikant, zodat de strijd op elk ogenblik elke richting uit kon kantelen.

Uiteindelijk moest Warre dan toch het onderspit delven, voornamelijk door een heroïsche en koppige volharding van Saartje V., waar onze correspondent danig van onder de indruk was, enigszins geholpen door een finale haal met de schaar door Dr Konninckx, maar dan waren we alweer 12 uur verder.

Zij die erbij waren beseften getuigen te zijn geweest van een historische slag vergelijkbaar met ik zeg maar wat Koning Darius versus Alexander de Grote.


De onfortuinelijke Warre

2 comments:

lies de trotse meter said...

Warre! Je bent er eindelijk! Met een bosje haar en zowaar een vierkant hoofd? :-)

Ik moet zeggen dat ik me al een beetje verwant voel met je rebelse karaktertje...;-)

Nu al een hilarische blog mét foto!...ik ben onder de indruk!

Grote zus, ik ben zo trots op je...en natuurlijk op den dimi ook!

Tot snel! XX

Mr T said...

Wees waarlijk welkom, Wonderboy Warre!
Wat dacht ge toen ge ter wereld kwam? 'Eindelijk, den uitgang'?... 'Dim dat licht hier eens'...? 'Stop met aan mij te trekken, dedju'?...
Och, het valt goed mee, hè, jong... Uw ouders al eens bekeken? Dat kon een pak slechter hè. Gij gaat het hier goed hebben, zeker weten.
Allee, genoeg geslijmd nu. Pak u nog een papfles en dan klinken we erop. Schol!