Friday, September 7, 2007

Lange Wapper

Aan het hoofd van UNICEF, afdeling kinderrechten.

Geachte Heer, Mevrouw,


Mischien kent u me wel, mijn naam is Warre Michiels. Ik heb al eerder wantoestanden bij uw dienst aangeklaagd aangaande onvrijwillige uitzettingen, maar wat ik laatst meemaakte slaat werkelijk alles. Eergisteren ging ik op controle bij de arts van Kind en Gezin, U kent de organisatie ongetwijfeld, dat stelletje Nazi's.

De kinderarts van dienst vond het nodig mijn moeder er op te wijzen dat mijn groeicurve buiten de normaal gangbare valt. Hij is een p100 + zeggen ze dan. De oorzaak zou, weer volgens deze " zeer bekwame " kinderarts liggen bij een meer dan afdoende opname van melk.

Zij stelde dan ook voor om de melkmaaltijd van 18 uur te laten vallen en te vervangen door een korst brood, sic. Een korst brood !! En dit om 18 uur. Ik weet niet u het bij u zit maar als ik moe thuis kom na een zware werkdag heb ik best een hongergevoel. U bijvoorbeeld kan dan een kleine maaltijd nuttigen en zo ontspannen beginnen aan uw vrije avond. En wat krijg ik : Een korst brood.

Mijn papa, die zich bijzonder kan inleven in mijn situatie opperde om het brood dan te voorzien van enig beleg zoals salami, geperste kop met mosterd of Nutella choco. Maar nee, daar ben ik dan weer te klein voor. Ziet u de logica hierin ? Ik alvast niet.

Was niet één van uw programmapunten : Help de honger de wereld uit ? Welnu ik wacht met grommende maag op uw hulp.

Smakelijk !

No comments: