Monday, October 22, 2007

De luchtonaut

2007

Na testen met een lege capsule en een hond is Wary Gagarin de eerste baby die zwevend boven de grond een verkenningsvlucht maakt door het hollandse veenlandschap. Na de succesvolle lancering van de Rugstok I zweefde Wary gedurende anderhalf uur zo'n 1.5 m boven de zanderige grond.

Laika, de wegvoorbereider



Wary in zijn capsule ( Rugstok I ) net voor de lancering



Het was fantastisch sprak onze Luchtonaut achteraf. Als je de wereld van zo'n hoogte bekijkt, zie je pas hoe onbeduidend ze is tov het uitgestrekte Universum. Geloof me, daar wordt een mens stil van.

Warry verkeerde bij zijn terugkeer op aarde overigens in topvorm : Tja, ik geef toe dat ik tijdens de vlucht enige tijd in slaap ben gevallen, maar dat komt door een teveel aan indrukken en in kan die nu eenmaal beter verwerken als ik mijn ogen sluit.

Anyway, ik wil zo snel mogelijk terug. De volgende lancering is overigens al geshedulled voor volgende week. Ik kijk er halsreikend naar uit !


Wary in volle vlucht

No comments: