Sunday, February 3, 2008

Vogels Voeren en Beloeren

Aan het verzameld Heverlees vogelbestand, meerbepaald de vogels genesteld in de omgeving van de Tivolistraat.

Het is jullie klaarblijkelijk ontgaan maar dit weekend werd het nationaal vogeltelweekend georganiseerd door natuurpunt, een organisatie waar ik sinds jaar en dag lid van ben.

Alles was in gereedheid gebracht om jullie in onze stadstuin te verwelkomen alwaar jullie aan een volkstelling onderworpen zouden worden : Twee vetbollen, een mandje met pindanooten waren voorzien en de vermoeide vogels konden zelfs uitrusten in een heuse nestkast-de-luxe. Zeg nu zelf.


Ik zat dan vanmorgen dan ook fiks und fertig voor het raam teneinde geenenkele van mijn gevleugelde vrienden over het hoofd te zien.

Diep was dan ook mijn teleurstelling dat ik slechts zegge en schrijve 1, Eén houtduif heb mogen spotten.

Wel ? Waar waren jullie. Is onze tuin te min ? Zijn de vetbollen elders lekkerder ?

Hoe kan ik nu mijn vrienden van natuurpunt onder ogen komen?

Omamia was al aan het pochen met haar leger Kool-, pimpel, kuif- en staartmezen, Sijzen, roodborstjes en weet ik wat nog meer. En wat heb ik : Eén houtduif.
Mischien moet ik voor mijn verjaardag maar een poes vragen

Een terleurgestelde ex-vogelaar

No comments: