Tuesday, July 3, 2007

I want to register another complaint

Beste meneer/mevrouw Dodie ( fabrikant van papflessen )




Betreft : Dodie papflessen van 320 ml met lichtblauwe dop.

Tot mijn ongenoegen zie ik mezelf genoodzaakt, via dit schrijven een formele klacht in te dienen betreffende bovenstaand produkt.


Ik geef toe vanuit kwalitatief oogpunt zijn uw flessen best OK. Ze zijn inderdaad schokbestendig, kunnen tegen temperaturen van 120° C en liggen goed in de hand.
Ik heb echter meer moeite met de bedrukking. Op de bewuste fles staan immers een reeks pinguins afgebeeld, die een bordje, vlag of vislijn vasthouden.


Nu heb ik persoonlijk nog nooit een pinguin gezien die tot zulks in staat is, maar daar wil ik niet over vallen. Men kan dit bekijken in de optiek van artistieke overdrijving en het is op zich best schattig.
Erger is wat op het bord staat van de pinguin onderaan, op de ijsschots. Op het bord kan men lezen Pôle Nord. Noordpool dat is.
Hiermee beste meneer/mevrouw Dodie wekt u verkeerdelijk de indruk alsof er pinguins zouden leven op de Noordpool. Elke beginnende kwisser kan u echter verzekeren dat dit niet het geval is. Op de noordpool wonen ijsberen, orka's en nog tal van dieren, maar geen pinguins.
U verspreidt hiermee verkeerdelijke informatie en nogwel onder de meest kwetsbare groep uit onze samenleving. De personen die gebruik maken van uw produkten zijn omzeggens onbeschreven bladen en nemen gretig alle nieuwe indrukken op. Ook een piguin met een bordje pôle Nord. Stel u hun ontreddering eens voor wanneer ze er jaren later achter komen dat er geen pinguins leven op de Noordpool. Wil u dit echt op uw geweten hebben ?
Ik eis dan ook dat al deze flessen uit de handel worden genomen. Eventuele schadeloosstelling waar ik recht op zou hebben mag u overmaken aan het WWF met als onderschrift " red de pinguin "
Hopend dat u gevolg zal geven aan dit schrijven en ik kan afzien van eventuele gerechtelijke stappen. Verblijf ik,
Warre Michiels
Heverlee

No comments: