Saturday, July 21, 2007

Toespraak van Zijne Majesteit Warre I


Waarde Landgenoten,


In de eerste plaats hecht ik eraan iedereen hartelijk te danken die mij de voorbije maanden wensen heeft toegestuurd betreffende mijn geboorte. Ik was er zeer door getroffen. Ook door de talrijke bezoeken aan mijn weblog.


De meeste bezoekers, zo leert ons Google Analytics komen evenwel uit Vlaanderen. Ter gelegenheid van onze Nationale Feestdag spoor ik ook u Walen en Brusselaars aan moeite de doen om mij beter te leren kennen en om vaker de dialoog met me aan te gaan. De culturele verscheidenheid van ons land, als we ze goed beleven, is een geweldige troef.


Bij mijn recent bezoek aan Napels ( Italïe dat is ), heb ik eens te meer kunnen vaststellen hoezeer onze culturele verscheidenheid internationaal wordt gewaardeerd omdat zij ons toelaat andere culturen beter te begrijpen en de toenadering tussen verschillende volkeren en landen in de hand werkt.


Het heeft me ook getroffen dat verschillende organismen talrijke acties ondernemen om me de wereld te laten zien en kennis van de talen aan te moedigen. Dat is onmisbaar om me cultureel te ontwikkelen, het gesprek aan te gaan, en ook bijzonder nuttig inzake netwerking.


Ik hoop dat die initiatieven van de burgers nog meer diepgaand en talrijker zullen worden, en met deze wens zeggen de Mama, ikzelf en gans onze familie U allen van harte een heel gelukkige Nationale Feestdag."

1 comment:

Anonymous said...

veel geleerd