Monday, April 16, 2007

Mazout in Tienen

Vrijdag 13 april AW ( after Warre)

Mooi, zo'n fruitboom in bloei, nietwaar ? Haw! beaamde Warre.
De fruitstreek ziet er inderdaad aantrekkelijk uit deze tijd van het jaar, bedacht hij.
Niet dat ik weet hoe ze er in ander jaargetijden uitziet. Ik ben hier namelijk nog nooit geweest. En nu ik er over nadenk, ik weet niet wat jaargetijden zijn, maar dat is ook normaal gezien mijn leeftijd.
Maar wel warm, dat kan ik voelen. Bloody broeikasteffect.... En dorst dat een baby krijgt van wandelen in Glabbeek, dat kan ik ook voelen. Nu had papa een schitterend idee. Hij heeft dat wel vaker, heb ik al gemerkt. "In Tienen zijn er gezellige terrasjes", sprak hij. Allright, waar wachten we nog op!!
Even later, wij op terras van de Galaxie. Nu is dit café in het collectief bewustzijn verbonden met ne mazout, maar ik kreeg er verdorie geen. Awoe!! Moedermelk is meer iets voor een jongen van mijn leeftijd heet het dan. "En uit principe: geen cola in een Stella", zei papa streng Pfff.

Nu moet ik toegeven, ik was van de melk al behoorlijk groggy, dus maar goed ook, en morgen moeten we nog naar Parijs of zoiets. Burp!

No comments: